Behandling af tennisalbue udføres

Har du fået en tennisalbue?

​Tennisalbue er en overbelastningsskade af senerne, der sidder på bagsiden af hånden og håndleddet, som udspringer fra ydersiden af albuen. Skaden skyldes som regel hyppige eller kraftfulde bagudbøjninger af håndleddet eller gentagne bevægelser af albuen.

Hos Centrum Fysioterapi hjælper vi dig gerne med at sikre, at du får den rette behandling af tennisalbue. Vores klinik er beliggende centralt i Odense C, og vores klinik er derfor let at komme til, uanset hvor du kommer fra.

Symptomer på tennisalbue

Der er en række forskellige symptomer, der kendetegner en tennisalbue. Her er de typiske symptomer på en tennisalbue:

• Smerter på ydersiden af albuen der stråler ned til ydersiden af underarmen mod håndleddet og mod overarmen
  • ​En fornemmelse af stivhed af albuen om morgenen
  • ​Smerter der fremkaldes ved et minimalt stræk af håndleddet – for eksempel ved at løfte en kaffekop.

Vi har stor erfaring med behandling af tennisalbue

Vi har stor erfaring inden for undersøgelse og behandling af tennisalbue, og vi starter altid ethvert forløb hos os med at foretage en grundig forundersøgelse, før vi tilrettelægger et skræddersyet behandlingsforløb. Ved hjælp af fysioterapi kombineret med forskellige øvelser kan vi hjælpe dig med at blive fri for dine smerter og få fuld funktionalitet i armen igen.

Vi samarbejder desuden med både speciallæger og andre behandlere i de tilfælde, hvor det er nødvendigt. På den måde er du sikret den bedste behandling af tennisalbue.

Tidsbestilling og priser

Vi tilbyder en pris på 285,33 kr. for den første konsultation og efterfølgende 181,43 kr. for almindelige behandlinger. Herudover er der mulighed for at få tilskud fra Sygeforsikringen ”danmark”, hvis du er medlem.

Vi hører gerne fra dig, hvis du kunne tænke dig at bestille en tid til behandling af tennisalbue hos os, eller hvis du har nogle spørgsmål omkring behandlingen.

Når vi har foretaget en grundig undersøgelse af dig og snakket med dig om dine gener og symptomer, tilrettelægger vi et behandlingsforløb skræddersyet til dig.